torsdag 31. desember 2009

Bikkjekaldt og nyttårskalas

Før du leser videre: Du er en bønne. HAH! Nå er du en bønne! :D

God kveld i stuggu, stua eller livingroom, eller kanskje soverom, kjøkken, dass, bad eller gang?
Jeg tenkte jeg skulle kjede deg med litt kjedsommelige ting som pleier å stå i min vakre udesigna blogg!

Jeg var i Fåvang i 2 dager! Det var søren klype meg kaldt! MEN så sinnsykt fint det er på fjellet. Første natta skulle Andreas (my roomate og sønnen til sine foreldre som eier hytta) absolutt ut og gå tur med bikkjene. Jeg sa motvillig ja, og rusta opp med lommelykt og reflekser. Men har du sett. Det var et helt herlig månelys som lyste opp hele dalføret. Fyttirakkern. Det var så fint at jeg ikke tok bilde av det! Det jeg tok bilde av var veien hjem på herlige 4 timer.




Når jeg kom hjem gledet jeg meg til en varm leilighet................... Faen. Varmen har ikke stått på.

3 GRADER!

Det var så kaldt at selv fryseboksen skalv og hulka. I skrivende stund har temperaturen endelig nådd 19 grader. 24 timer etter sjokket. I tillegg har alle de lukkede luftelukene frosset FRA INNSIDEN. Altså på min side av veggen hvis du skjønner? DA er det kaldt. Og dette er Oslo folkens!



Dette er INNENDØRS I EN LEILIGHET HVOR NOEN SKAL BO! (Merk deg at det står 0.8 grader utendørs: Det er fordi sensoren utenfor gikk i stykker i kulda!)

Åh, en ting til, Godt Nyttår a, din pølse med brød og sukker. Hvis det blir noen feiring her i gården. Joda det blir det. Men med avventende gjesteliste. Gidder ikke forklare :D

0 kommentarer: